Se schimbă Codul Rutier în România! Ce se întâmplă cu permisul de conducere
Toți șoferii care au rămas fără permis? trebuie să știe ce s-a decis mai nou cu privire la permisul de conducere. Cu alte cuvinte, se vor modifica din nou regulile de reducere, la cerere, a perioadei de suspendare a permisului auto. Proiectul de lege va ajunge în curând la votul senatorilor, având propunere de adoptare.
În concluzie, se vor modifica iar regulile de reducere, la cerere, a perioadei de suspendare a permisului auto. Proiectul de lege respectiv va ajunge cât mai curând la votul senatorilor, având propunere de adoptare, scrie capital.ro.
Conform noilor reguli, pe lângă susținerea unui test de verificare a cunoașterii regulilor de circulație, șoferii care nu sunt începători vor putea cere reducerea duratei de suspendare a permisului auto.
Care sunt condițiile ce vor trebui îndeplinite?
Proiectul de lege care va fi votat de către senatori va modifica, de fapt,, Codul Rutier (OUG195/2002), introducând o nouă condiție pe care vor trebui să o îndeplinească cei care doresc să ceară reducerea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce un automobil pe drumurile publice.
Pentru a face acest lucru, este necesar, conform viitoarei legi, să prezinte “dovada achitării amenzii aplicate pentru săvârşirea contravenţiei care a determinat suspendarea dreptului de a conduce”.
Condițiile pentru redobândirea mai repede a permisului de conducere suspendat este ca șoferul să nu se afle în primul an de la dobândirea acestuia. Altfel spus, să nu fie începători, și să treacă testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație. Perioada de suspendare a dreptului de a conduce un vehicul pe drumurile publice se va reduce la o treime, și nu cu 30 de zile, cum era înainte.
Reducerea se va face, la cerere, de către șeful poliției rutiere a județului sau a municipiului București pe raza căruia a fost săvârșită contravenția sau, după caz, de către șeful poliției rutiere din Inspectoratul General al Poliției Române.
Se dorește o eficientizare a sistemului contravențional românesc
Inițiatorii proiectului de lege au argumentat această modificare spunând că “sistemul contravențional românesc prezintă o eficiență scăzută, prin prisma lipsei de corelare cu legislația europeană, ca o consecință a aderării României la UE.
Eficiența scăzută se concretizează în faptul că sancțiunea amenzii contravenționale aplicate titularului permisului de conducere nu își atinge scopul, respectiv acela de a-l îndrepta pe contravenient și de a preveni săvârșirea unor contravenții pe viitor.
Astfel, pe fundalul escaladării fenomenului de eludare a plății taxelor, impozitelor, dar și a sumelor reprezentând sancțiuni principale contravenționale, este necesară crearea unui cadru legislativ care să crească gradul de conștientizare a sancțiunilor”.