Ce efecte benefice produce o bucățică de unt în organism!

În ultima vreme, unutu, a pierdut serios teren, în rândul peoduselor alimentare. Se spune că untul are un continut mare de colesterol și că atentează serios la silueta noastră. Dar e bine să știți că acest aliment figurează ca fiind unul din cele mai importante, pentru locuitorii din zona Tibetului. Bănuim că știți și voi că acolo sănătatea și longevitatea sunt cuvintele de ordine. 

Medicii susțin că untul este , de fapt, cât se poate de folositor pentru sănătatea noastră. Foarte des însă, producătorii adaugă în el  grăsimi nesănătoase sau îl comercializează ca unt, dar in realitate vând margarină. De aceea prestigiul untului a fost serios știrbit, în ultima vreme. 

Va vom învăța , în continuare, cum să alegeți untul de pe piață și cat de benefic este el. 

Calitatea untului

Pentru ca untul să contribuie la sănătatea ta, el trebuie să fie de calitate. In prezent, producatorii au inceput să producă alimente din cele mai slab calitative materii prime, să înlocuiască grăsimile animale cu cele vegetale. Iar untul a fost și el atins de aceste practici. De aceea este foarte important să știm cum alegem untul.

Cum să alegem un unt de calitate? 

  1. Află codul untului, în țara ta și vezi să-l regăsești pe pachet. Să nu cumva să fie codul margarinei! 
  2. In magazine, untul trebuie păstrat la maxim 6 grade Celsius, iar perioada de garanție nu trebuie să depășească 30-35 zile. Dacă produsul  are o perioadă mai mare, înseamnă că sigur are aditivi. 
  3. Alege untul ambalat în staniol și nu pe cel ambalat in hârtie. La lumina zilei, untul se îngălbenește și pierde din conținutul său de vitamina A. Ambalajul din aluminiu impiedică acest proces. 
  4. Dacă alegeți sa cumpărați unt “vărsat”, din piață, gustați-l! El trebuie să se topească repede în gură, să nu se lipească de dinți, așa cum se întâmplă cu margarina. Când este tăiat, trebuie să constatați că este uscat, solid, strălucitor și uniform. 
  5. Untul trebuie să aiba o culoare ușor gălbuie. Iarna el este mai deschis la culoare decât vara, este legat de calitatea ierbii pe care o mănâncă animalele. Oricum, untul nu trebuie să fie nici alb, nici galben! 
  6. Untul trebuie sa fie ușor tartinabil. Dacă se sfărâmă, înseamnă că el conține multă apă. Dacă ești acasă, poți face un experiment. Pune un cubuleț de unt în apă clocotită. Un produs de calitate se va topi într-o “pată” uniformă, în schimb cel “fals” se va  fărâmița în bucățele. 

Iată, în continuare, câteva din beneficiile consumului de unt : 

  1. Untul este o sursă importantă de vitamina A, care ne este necesară pentru buna funcționare a glandelor suprarenale si a tiroidei. 
  2. Consumul de unt nu duce la creșterea greutății! In continutul său intră acizi grași care sunt folositi de organismul nostru exclusiv pentru a produce energie, și nu contribuie la depunerile de grăsime. După consumul de unt apare senzația de sațietate, asta înseamnă ca vom mânca mai puțin! 
  3. Untul este o excelentă sursă de iod. 
  4. Untul ajută procesul digestiei. Scade riscul deranjamentelor la stomac la copii și al constipației, la adulți. 
  5. Oamenii care consumă unt sunt mult mai puțin predispuși la infarcturi. 
  6. Acizii grași din unt ajută la asimilarea vitaminelor А, Е, D, К. Este chiar indicat să gătim nu cu ulei, ci cu unt. Pentru ca untul să nu se prindă de fundul vaselor, adăugati puțin ulei de măsline. 
  7. Untul este bogat în antioxidanți. Aceștia scad riscul de cancer și de arteroscleroză. 

Acum, ca ați aflat cât de folositor  este untul, sperăm că nu-l veți mai exclude din alimentația voastră! 

Sursa : 365news.biz 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *